editie editie
MOCKUS RAD085 willem2 10
Relaties en verwijzers
radar logo onder

In deze 7de uitgave van Echo Online gaan we op bezoek bij de jonge ouders Jessica en Wennie die in Trainingshuis Ouder & Kind wonen, vertellen projectleiders Harrie Ritterbeeks en Catharina Walma wat de invoering van de nieuwe zorgtool ONS en het verbeterde zorgproces heeft opgeleverd. Is er bijzondere aandacht voor de sticker ‘Ik begrijp uw brief niet’. En staan we stil bij de reorganisatie binnen Radar. Veel leesplezier!

Medewerker in beeld

Trainingshuis Ouder & Kind biedt maatwerk aan jonge ouders

  Mockus Radar echo 7 9028  

Het Trainingshuis Ouder & Kind in Kerkrade ondersteunt al meer dan 10 jaar jonge ouders bij de opvoeding van hun kinderen. Vanaf de zwangerschap is er aandacht voor de juiste begeleiding voor de ouder(s) én het kind. In het trainingshuis wonen tien gezinnen die op maat begeleid worden. Begeleiders Monique en Dian begeleiden Jessica en Wennie bij de opvoeding van hun twee kinderen en vertellen hoe ze dat doen.

Bekijk hier de film

Een verbeterd zorgproces ondersteund door een nieuw ECD


“In alle opzichten een verbetering”

  Zorgproces 4 stappen  

Vanaf begin 2020 werken we binnen Radar met een nieuw ECD (Elektronisch Cliënt Dossier). Het nieuwe systeem heet ONS en is afgelopen najaar gefaseerd uitgerold binnen alle teams. Bij de overgang naar dit nieuwe systeem zijn eerst alle stappen van het zorgproces goed onder de loep genomen en verbeteringen doorgevoerd. Echo Online sprak met de twee projectleiders Catharina Walma (verbeterd zorgproces) en Harrie Ritterbeeks (nieuwe ECD) over hoe dit proces is verlopen en wat het heeft opgeleverd.

Klik hier om verder te lezen

Sticker 'Ik begrijp uw brief niet' gelanceerd

  CCR overhandigt sticker makkelijke taal aan bestuurder  

De Centrale Cliëntenraad overhandigde op maandag 18 november het allereerste exemplaar van de sticker 'Ik begrijp uw brief niet' aan bestuurder Monique Heffels. Hiermee vragen zij aandacht voor makkelijk taalgebruik.

Klik hier om verder te lezen

Radar reorganiseert

Dagelijkse zorg blijft zoveel mogelijk gelijk

  Reorganiseren  

Misschien heb je het al gehoord of gelezen: binnen Radar gaan we ons anders organiseren. De reden daarvoor is onze financiële positie. De afgelopen vier jaar hadden we een fors negatief bedrijfsresultaat. We konden dat opvangen uit onze reserves, maar dat kunnen we niet langer volhouden. De afgelopen jaren investeerden wij veel in nieuwe vormen van ondersteuning en samenwerking. Dat past uitstekend bij de maatschappelijke trend, waar wij echt in geloven. Onze cliënten, medewerkers en samenwerkingspartners waardeerden dit ook enorm. Helaas moeten we constateren dat het financieel niet verantwoord is om op deze manier door te gaan.

Klik hier om verder te lezen

Cliënttalent

Nico Goessen knoopt met engelengeduld tapijten


“Draad voor draad”

  Nico Goessen 0213 wl  

Waar haal je engelengeduld vandaan? Als je op zoek bent naar het antwoord daarop, kun je het beste eens langsgaan bij de bijna 77 jarige Nico. Het staat buiten kijf dat hij over een grote portie geduld beschikt.

Klik hier om verder te lezen

Vergroten zelfredzaamheid

Handige app Mijn Eigen Plan brengt structuur in leven cliënt

  Mijn eigen plan interview 1985 wl  

Het zelfvertrouwen vergroten door middel van het stimuleren van de zelfredzaamheid en eigen regie. Dat is wat de makers van ‘Mijn Eigen Plan’ beloven. Het visuele hulpmiddel, dat mensen onder andere helpt structuur aan te brengen in hun dag, is aan een stille opmars bezig binnen de gehandicaptenzorg. En zo ook bij Radar.

Klik hier om verder te lezen
 
facebook twitter linkedin
www.radar.org

Randwycksingel 35 | 6229 EG Maastricht
T 088 - 350 50 00 | communicatie@radar.org